დისკუსიის შეფასების რუბრიკა
შეფასება
|
1–4
|
5–7
|
8–9-10
|
მოსმენა
|
იშვიათად უსმენს და უყურებს ორატორს
|
ხშირად უსმენს და უყურებს ორატორს
|
ყოველთვის უსმენს და თვალყურს ადევნებს ორატორს
|
საუბარი
|
მეტყველება არამკაფიოა, მსმენელს უჭირს გაგება
|
ძირითადად მეტყველება გასაგებია, ზოგჯერ უყურებს მსმენელს
|
მეტყველებს მკაფიოდ, უყურებს მსმენელს
|
მონაწილეობა
|
მცირე ინტერესი აქვს. არ გამოხატავს ან ვერ უკავშირებს თავის მოსაზრებებს სადისკუსიო თემას
|
ძირითადად გამოხატავს ინტერესს, კომენტარები და აზრები ყოველთვის არაა სადისკუსიო თემის გარშემო
|
იჩენს ინტერესს დისკუსიის თემისადმი საჭირო კომენტარებით და აზრის გამოთქმით
|
კოოპერაცია
|
იშვიათად თანამშრომლობს თანაკლასელებთან და ვერ იცავს დისკუსიის წესებს
|
ძირითადად თანამშრომლობს თანაკლასელებთან, ზოგჯერ ერთვება სხვის საუბარში, და იშვიათად, მაგრამ არღვევს დისკუსიის წესებს
|
თანამშრომლობს თანაკლასელებთან, სხვებს აცლის აზრის გამოთქმას და იცავს დისკუსიის წესებს.
|
მოსაზრების არგუმენტირება
|
მოსაზრება მოკლებულია ლოგიკურ კავშირს საკითხთან და არ არის გამყარებულიფაქტებით
|
მოსაზრების გასამყარებლად გამოყენებულია სადავო ფაქტები და ცნებები
|
მოსაზრება ორიგინალურია და გამყარებულია ფაქტებით, ცნებებით. არის ლოგიკური კავშირი საკითხთან
|
არავერბალურიკომუნიკაცია
|
იშვიათად იყენებს არავერბალური კომუნიკაციის ფორმებს(თვალით, ჟესტით,ხმით,
გამომეტყველებით)
|
ხშირად შეუძლია დაამყაროს არავერბალური კონტაქტი
|
შეუძლია ეფექტურად აღიქვას და გამოიყენოს არავერბალური კომუნიკაციის ფორმები
|
პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა
პასუხობს
თემას
|
1
|
ფლობს
აუდიტორიას (იყენებს მიმიკას, ჟესტიკულაციას, ინტონაციას)
|
2
|
საუბრობს
გამართულაი ენით და იყენებს შესაბამის ტერმინოლოგიას
|
2
|
იყენებს
განსხვავებულ წყაროებს
|
2
|
დარებს
მოვლენებს, ფაქტებს, საგნებს
|
1
|
იყენებს
თვალსაჩინოებას
|
1
|
იცავს
დროის ლიმიტს
|
1
|
დისკუსიის შეფასების რუბრიკა
მკაფიოდ და
გასაგებად აყალიბებს აზრს
|
2
|
მსჯელობს
არგუმენტირებულად
|
2
|
აკეთებს
დასკვნებს
|
2
|
იყენებს
არავერბალური კომუნიკაციის ფორმებს (თვალით,ჟესტებით, ხმით)
|
2
|
კორექტულია
ოპონენტის მიმართ, ისმენს და კონსტრუქციულად პასუხობს განსხვავებულ აზრს
|
2
|
1
|
გაკვეთილის ბოლოს მოსწავლის თვითშეფასების სქემა
რა იყო გაკვეთილზე
შენთვის ყველაზე საინტერესო?
|
|
რა ისწავლე
ამ გაკვეთილზე?
|
|
რა გააკეთე
ამ გაკვეთილზე?
|
|
ვისთან ერთად
იმუშავე?
|
|
რა გააკეთე
კარგად? რა იყო შენი წარმატების მიზეზი?
|
|
რა ვერ გააკეთე
კარგად?რა იყო შენი წარუმატებლობის მიზეზი?
|
|
რა გინდა, შემდეგში
უკეთ გააკეთო?
|
ჯგუფის მუშაობის შეფასების
სქემა
კრიტერიუმები
|
ჯგუფის
მუშაობა წარუმატებელია
|
ჯგუფის
მუშაობა დამაკმაკოფილებელია
|
ჯგუფის
მუშაობა წარმატებულია
|
ჯგუფის
წევრების ჩართულობა მუშაობაში
|
ყველა
წევრი არ არის ჩართული
|
უმრავლესობა
ჩართულია
|
ყველა
ჩართულია
|
ურთიერთმოსმენისა
და აზრის გაზიარების უნარი
|
კამათობენ,არ
უსმენენ ერთმანეთს და არის ხმაური, არ იზიარებენ ერთმანეთის აზრს
|
ხმაურობენ,
ნაკლებად იზიარებენ ერთმანეთის აზრს
|
უსმენენ
ერთმანეთს და იზიარებენ ერთმანეთის აზრს
|
ინსტრუქციის
მიხედვით მუშაობა
|
ზუსტად
ვერ მიყვებიან ინსტრუქციას
|
ნაწილობრივ
მოყვებიან ინსტრუქციას
|
მუშაობენ
ინსტრუქციის მიხედვით
|
დროის
ლიმიტის დაცვა
|
ვერ
ეტევიან განსაზღვრულ დროში
|
უმნიშვნელოდ
გააცდინეს დრო
|
დაიცვეს
დროის ლიმიტი
|
ლიდერის
როლი
|
ლიდერი
ვერ მართავს ჯგუფის მუშაობას
|
ლიდერი
ზოგჯერ ახერხებს მუშაობის წარმართვას
|
ლიდერი
ეფექტურად მართავს ჯგუფის მუშაობას
|
ჯგუფის თითოეული წევრის თვითშეფასების სქემა
იყავი თუ არა
მზად ჯგუფში მუშობისთვის?
|
|
რამდენად დროულად
და კარგად შეასრულე შენზე დაკისრებული მოვალეობა?
|
|
რა გააკეთე
ან რა თქვი ისეთი,რაც შენს ჯგუფს დაეხმარა სამუშაოს შესრულებაში?
|
|
რას გააკეთებდი
შემდეგ ჯერზე ჯგუფის უფრო ეფექტური მუშაობისათვის?
|
|
ხარ თუ არა
კმაყოფილი?რა ისწავლე ჯგუფის წევრებისაგან?
რას გრძნობ
სამუშაოს დასრულების შემდეგ?
|
შემაჯამებელი დავალების
შეფასების რუბრიკა
შემაჯამებელი
დავალების კომპონენტი უკავშირდება სწავლა-სწავლების შედეგს. ამ კომპონენტში უნდა შეფასდეს
ერთი სასწავლო მონაკვეთის (თემა, თავი, პარაგრაფი, საკითხი) შესწავლა-დამუშავების შედეგად
მიღწეული შედეგები. კონკრეტული სასწავლო ერთეულის დასრულებისას მოსწავლემ უნდა შეძლოს
საბუნებისმეტყველო
საგნების
სტანდარტით განსაზღვრული ცოდნისა და უნარების წარმოჩენა.შესაბამისად, შემაჯამებელი
დავალებები უნდა აფასებდეს საბუნებისმეტყველო საგნების სტანდარტით განსაზღვრული შედეგების
მიღწევის დონეს. სტანდარტის შესაბამისად რეკომენდირებულია შემაჯამებელ დავალებათა მრავალფეროვანი
ტიპების გამოყენება: ტესტი, სხვადასხვა ტიპის სავარჯიშო, საველე/გასვლითი სამუშო, მოდელირება,
პროექტი, პრეზენტაცია...
ფასდება
შემდეგი უნარები: 1.სააზროვნო
უნარ-ჩვევები
2.კვლევის უნარ-ჩვევები
3.პრობლემის გადაჭრის უნარ-ჩვევები
4.კომუნიკაციის უნარ-ჩვევები
5.სოციალური უნარ-ჩვევები
6.თვითმართვის უნარ-ჩვევები
მოთხოვნები,რომლებსაც
უნდა აკმაყოფილებდეს შემაჯამებელი დავალებები
Ø
დავალების თითოეულ ტიპს უნდა ახლდეს შეფასების ზოგადი
რუბრიკა
Ø
ზოგადი რუბრიკა უნდა დაზუსტდეს კონკრეტული დავალების
პირობისა და გავლილი მასალის გათვალისწინებით
Ø
10/მეტი ქულა/ უნდა განაწილდეს რუბრიკაში შემავალ კრიტერიუმებზე
Ø
მითითებული უნდა იყოს სტანდარტის ის შედეგები, რომელთა
შეფასებასაც ემსახურება შემაჯამებელი დავალება
თარიღი
|
კვლევის პროექტი
|
|||||||
შეფასების კრიტერიუმები
|
||||||||
მოსწავლე
|
პროექტის სამიზმე
0-1
|
კვლევის გეგმის შემუშავება
0-1
|
საკითხთან დაკავშირე-ბული ინფორმაციის მოძიება
0-1
|
კვლევის ჩატარება
0-2
|
მონაცემების აღრიცხვა
0-1
|
ანალიზი და დასკვნების გაკეთება
0-2
|
პრეზენ-ტაცია
0-2
|
ქულათა მაქსიმალური დაოდენობა
10
|
1.
|
||||||||
2.
|
||||||||
3.
|
||||||||
4.
|
||||||||
5.
|
||||||||
6.
|
||||||||
7.
|
კომენტარი: ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
No comments:
Post a Comment